وبلاگ

در

نکته دیگری که می تواند به شما در شروع زندگی سبز کمک کند این است که کمی بیشتر راه بروید. بسیاری از مردم به طور مرتب مسافت های کوتاه را صرفاً برای خرید یک چیز در بازار محلی آنها می گذرانند. اگر فقط به فروشگاه راه بروید ، می تواند زمان کمتری ببرد ، زیرا دیگر نیازی به تعیین محل پارکینگ ندارید ، بلکه در هزینه های خود در مصرف بنزین صرفه جویی می کنید و به صرفه جویی در …

در

نکته دیگری که می تواند به شما در شروع زندگی سبز کمک کند این است که کمی بیشتر راه بروید. بسیاری از مردم به طور مرتب مسافت های کوتاه را صرفاً برای خرید یک چیز در بازار محلی آنها می گذرانند. اگر فقط به فروشگاه راه بروید ، می تواند زمان کمتری ببرد ، زیرا دیگر نیازی به تعیین محل پارکینگ ندارید ، بلکه در هزینه های خود در مصرف بنزین صرفه جویی می کنید و به صرفه جویی در …

در

به گزارش همراه مکانیک هر خودرو صرف نظر از نوع و مدل آن، از سه قسمت تشکیل شده است: بدنه، پیشرانه و شاسی. شاسی خودرو یک چارچوب است که از فولاد سخت ساخته شده و در حالت عادی قابل مشاهده نیست.

قسمت‌های داخلی خودرو شامل پیشرانه، سیستم انتقال قدرت، فنربندی، سیستم ترمز و سیستم فرمان روی شاسی نصب می‌شوند. می‌توان گفت شاسی یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو و اسکلت اصلی آن است.

یک شاسی خوب مشخصاتی دارد که از جمله آنها می‌توان به حجم کم، سبکی، استحکام، تحمل فشار و ضربه، مقاومت در برابر خوردگی و انتقال کمترین لرزش و صدا به اتاق اشاره کرد.

اهمیت شاسی در خوردو از این جهت است که در صورت بروز تصادف‌های سنگین، از آسیب جدی خودرو و سرنشینان جلوگیری می‌کند.

انواع شاسی خودرو

شاسی خودرو به طور کلی در دو نوع مستقل و یکپارچه ساخته می‌شود. شاسی مستقل به صورت یک قطعه مجزا ساخته می‌شود و اتاق و سایر اجزای حودرو در مراحل بعدی به آن متصل می‌شوند.

البته این نوع شاسی تقریباً منسوخ شده و جز در مورد خودروهای خاص مانند کامیون‌ها کاربرد ندارد. اما شاسی یکپارچه دارای فرم گسترده‌ای شبیه به اتاق خودرو است. تنها با اضافه کردن سقف، گلگیر، کاپوت، درها و اجزای دیگر به شاسی یکپارچه، فرم کلی اتاق و بدنه خودرو کامل می‌شود.

مشکلات شاسی خودرو

شاسی خودرو با در نظر گرفتن نوع کاربری آن ساخته می‌شود. خودروهای شهری و کوچک معمولا شاسی محکمی ندارند. چرا که سازندگان این خودرو بیشتر بر استحکام بدنه، کاهش مصرف سوخت، کوچک‌تر کردن ابعاد و کاهش وزن خودرو تمرکز می‌کنند تا استحکام شاسی. خودروهایی که کاربری دوگانه دارند و علاوه بر سفرهای شهری، در جاده‌های بین‌شهری هم قابل استفاده هستند، شاسی نسبتاً محکم‌تری دارند.

اما محکم‌ترین و سنگین‌ترین شاسی‌ها متعلق به خودروهای آفرود و خارج شهری است. چرا که این خودروها باید توان تحمل ضربات را داشته باشند و افزایش وزن و ابعاد آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.